Camilla i Australia

Nå har jeg vært i Australia i snart 8 måneder, og selv om jeg snart tar turen hjemover, kommer jeg aldri i verden til å glemme dette eventyret. Har hatt det helt fantastisk, og det er noe jeg anbefaler absolutt alle til å gjøre!

I løpet av 8 måneder har jeg vært utrolig mange steder, opplevd mange uforglemmelige ting, og fått mange nye venner. Jeg startet i Sydney (som de fleste andre) og gjorde alle "must-do" tingene - som å se Operahuset, Darling Harbour, Bondi Beach, Harbour Bridge osv. Og etter en uke med mye moro og festing var jeg, og 5 av de norske som dro samme dag som meg fra Oslo på vei til Surf Camp. Det var en smule kaldt i vannet, men GUD så morsomt det var å ta min første bølge!

Etter for mye pengebruk kjøpte en kamerat en bil, og vi dro på roadtrip oppover mot Byron Bay!
Vi stoppet i Newcastle (ghosttown), Port Macquarie (nydelig) og Yamba (fantastisk) før vi endelig kom frem. Byron var veeeldig koselig, men etter en uke dro tre av oss videre til Brisbane for å lete etter jobb.

To av jentene fikk jobb på en gård, mens jeg fikk jobb på en cafe i Sydney. Og etter den tiden i Sydney, er det absolutt min favorittby her i Australia!!!

Etter at penger var tjent opp igjen, dro jeg og en venninne til Surfers Paradise. Også en av de beste stedene jeg har vært på. UTROLIG bra uteliv!!!!
Jeg og tre andre norske jenter klarte også å få leid et hus(!!) i Mooloolaba. DET var luksus, etter altfor mange måneder med delt rom på hostellene!

I midten av desember dro vi til Miles - 5 timer innover fra Brisbane, for å jobbe på et hotell. Dermed feiret vi jul, nyttår og Australia Day der. Selv om det var koselig, bra med penger og det faktum at vi fikk mange gode venner, så vil jeg si at det var UTROLIG dårlig planlagt.... Skulle gjerne vært i Sydney på New Years Eve.

Men jeg kom meg med nød og neppe vekk derfra etter nesten 3 måneder, og dro alene til Perth.
Prøvde å komme meg ut fra Miles i tre dager, men veiene var stengt pga flom. Perth er en vakker by, og ikke minst utsikten over Indian Ocean fra hostellet, på Cottesloe Beach. Var definitivt verdt pengene jeg brukte på flyturen!! Dro også på Rottnest Island mens jeg var i Perth. En nydelig øy, hvor du kan sykle rundt, snorkle, slappe av og gjøre som du vil. Hilste på Quokkaene på øya, de mest nysgjerrige og søteste dyrene jeg har sett! De finnes ikke i resten av Australia, bare på Rottnest Island. Yes!
Nå befinner vi oss i Cairns!! Utrolig bra by, ikke som en storby, men ikke en av de minste byene heller. (Det finnes et stort kjøpesenter her).
I løpet av denne uka, har vi vært med på Ultimate Party Tour, vi har dratt på roadtrip til Millaa Millaa falls, og badet der og i går dro vi til The Great Barrier Reef og snorklet. Det var helt utrolig vakkert, og er definitivt noe man BØR gjøre når man først er i Australia. Jeg mener, det er et verdenskjent korallrev!

I dag har jeg hatt tidenes adrealin-kick, da jeg hoppet ut fra et fly fra 14 000 feet!

Fallet ut fra flyet var det verste, da vi snurret rundt i lufta og jeg faktisk innså hvor langt ned det var og hvor fort vi falt nedover. Det var det beste jeg noen gang har gjort, rett og slett AWESOME!!!!!!!!! Etter en times pause på hostellet etter hoppet, dro vi til Crystal Cascades og badet i "the swimming holes". (og ja, man har en tendens til å glemme noen norske ord under oppholdet her nede).

Har gjort så mye her nede, at jeg kunne skrevet en hel bok. Men dra til Australia og opplev det selv, det er bedre enn å lese boka.

Alt i alt, det har vært en helt fantastisk tur så langt. Turen går hjemover 30. mai, og jeg skal innom Fiji og New York på veien. Må si jeg gleder meg til det også!
Dra gjennom GoXplore, de hjelper deg på veien og du slipper å gjøre alt det kjedelige papirarbeidet! Dessuten er det alltid godt å vite at du har noen å kontakte "in case of emergency".

Seriously, GoXplore! :-)

Reisebrev fra 2013

Lyst til å oppleve noe lignende?! Dette er et reisebrev fra Work & Travel Australia.

Ring eller send SMS

Hjem » Reisebrev » Camilla i Australia

Malena T bestilte Work & Travel Japan. Noe for deg?!