Et minne for livet

Følgende reisebrev er skrevet av en GoXplore deltaker fra et annet land og er automatisk oversatt til norsk. Teksten kan derfor være litt utydelig til tider.

Nepal var kaldt, i hvert fall sammenlignet med India. Det var også veldig skittent, spesielt i Kathmandu. Du måtte i utgangspunktet bruke munnbeskyttelse fordi luften var så støvete.

Den første uken var en «introduksjonsuke», hvor man gikk rundt og sjekket ut ulike stupaer og templer i Kathmandu. Denne uken gikk veldig bra og det var nok fordi jeg var vant til den hektiske reisingen i India. Jeg ville bare ut av Kathmandu fra første dag, for å oppleve landet, men tiden gikk i sakte film. Vi måtte finne våre egne ting å gjøre hele tiden for å fordrive tiden. Så vi var en gruppe på rundt 10 som bestilte et minifly for å reise rundt Mount Everest! Det er mange forskjellige ting å bestille og gjøre i Nepal hvis du bare vil og har råd.

Da var vi så heldige å få oppleve en ferie i Nepal, kalt Happy Holi. Det er en fargefestival for kjærlighet og vennskap.

Etter en uke i Nepal samme sted var det endelig på tide å reise ut for å se landet. Det første vi gjorde var to dager rafting. Utrolig fantastisk og morsomt og vi bodde i et telt den natten rett ved strykene.

en vi kom til Chitwan for forskjellige safariturer. Kanosafarien var fantastisk og fantastisk, du så krokodiller, neshorn og mange vakre fugler på nært hold. Men når det kom til «elefantsafari», følte man seg dårlig. Nepal er et land som ikke er like langt i utvikling som oss, dessverre. Man ville gråte når man så hvordan de behandlet elefantene og jeg forstår ikke at folk går dit, tar bilder og oppfordrer eierne av elefantene til å fortsette med den oppførselen. Vår gruppe kranglet umiddelbart med guiden og avsluttet den "safari".

Etter Chitwan tok vi bussen til Pokhara. Første dagen hadde vi egen tid, så da kjørte vi Tandem/paragliding. På kvelden begynte vi å pakke og forberede oss til vår 5-dagers treeking som vi skulle gjøre opp til Poon Hill. Denne opplevelsen var 120 % bedre enn treeking i India (og da elsket jeg den treekingen også). Å se Anna Purma fishtale så nærme var enestående, kunne gjøre denne uken X antall ganger for utsikten vi hadde etter alle kampene.

Etter to uker med eventyr, skulle vi tilbake til Kathmandu og det var vanskelig å reise tilbake til denne skitne byen. Men Stina og jeg gjorde det beste ut av situasjonen som vi alltid gjør, vi booket strikkhopp og fant på forskjellige ting dag for dag for å få tiden til å gå etter frivillig de sølle timene de tilbød oss om morgenen. Dette plaget oss ikke så mye, men det betyr at du må bruke mer penger enn du trodde bare for å ikke ligge og se i taket.

Reisebrev fra 2017 (Oversatt)

Lyst til å oppleve noe lignende?! Dette er et reisebrev fra Road Trip Nepal.

Ring eller send SMS

Hjem » Reisebrev » Et minne for livet

Helena J bestilte Work & Travel Australia. Noe for deg?!