En fantastisk tur

Følgende reisebrev er skrevet av en GoXplore deltaker fra et annet land og er automatisk oversatt til norsk. Teksten kan derfor være litt utydelig til tider.

dagen var hektisk, du var på farten hele tiden og takket være det fikk du sett så mye på de sølle fire ukene. Jeg angrer ikke et sekund på denne turen.

Vi startet i New Delhi. Allerede dagen etter hoppet vi på bussen som skulle ta oss til den vakre byen Shimla, derfra skulle vi starte trevandringen vår. Trekongen var tøff og hard, man sover en natt hos en vertsfamilie. Men hvert steg opp var verdt den fantastiske utsikten du fikk på toppen. Det var et tempel der, hvor vi spiste lunsj før vi gikk ned igjen og dro tilbake til Shimla for sightseeing.

Etter Shimla hoppet vi på den iskalde nattbussen til Dharamsala, byen der Dalai Lama bor og har sitt tempel. Vi sjekket også ut fosser, kirker, fort og en enorm teplantasje. Så var det nok en nattbuss tilbake til New Delhi for å tilbringe noen dager der.

New Delhi er en veldig kaotisk og travel by med mennesker, kjøretøy og kyr som myldrer over alt. Det eksisterer ikke at det kan være stille et eneste minutt når som helst på dagen. Byen har noen fine ting å tilby å se. Vi så: Lotus-tempelet, Gandhis residens, tempel og dødssted. Deretter også Delhis parlament og India Gate.

Dagen etter Delhi tok vi en dagstur til Agra for å se Taj Mahal. Den kraftigste bygningen jeg har sett og er et av de største høydepunktene jeg hadde på turen. Etter at vi tok bussen til Udaipur.

I Udaipur bodde vi på frivilligsentralen i noen dager. Vi besøkte forskjellige templer, palasser, grønnsaksmarkeder og en danseforestilling. Så hoppet vi på en annen buss til Jaiselmer for å sove og ha tid til å ri på kameler i Thar-ørkenen, og så komme tilbake til Udaipur for en dag. Nå skulle vi til Mumbai.

Mumba var en mer moderne og renere by. Der besøkte vi et museum, moské, enda en India-port og så hadde vi vår egen tid til å se oss rundt.

Etter Mumbai var vi endelig på vei til Goa for å tilbringe den siste uken i India. Vi besøkte krydderplantasjer, ulike fossefall og kirker. Selvfølgelig forskjellige strender for soling og bading. Vi jobbet også litt på et senter for dyr som trenger hjelp, det var alt fra katter til kyr. De har så mange "gatekyr" i India. Men uansett, jeg likte å bare ta det med ro og ikke være på farten hele tiden min siste uke i India. Vi regnet ut at vi i løpet av de tre fartsfylte ukene brukte 103 timer på grumsete nattbusser og tog. Med det var det definitivt verdt det.

Reisebrev fra 2017 (Oversatt)

Lyst til å oppleve noe lignende?! Dette er et reisebrev fra Road Trip India.

Ring eller send SMS

Hjem » Reisebrev » En fantastisk tur

Siste nyhet: Unike muligheter for deg som er glad i hest!