Min opplevelse i Victoria Falls Zimbabwe juli 2010

Reiste nedover 4 juli og skulle være i 2 uker, da jeg kom til Victoria Falls ble jeg møtt av Nathan, en utrolig hyggelig kar som er ansvarlig for de frivillige. Ble kjørt til Victoria Falls Rest Camp, hvor jeg satte fra meg bagasjen før vi dro for å hilse på løvene for første gang, gledet meg stort!

Løvene: Det er pr tiden totalt 4 løver på dette prosjektet. Et søskenpar på 8 mnd, Myuthu (gutt) og Monde (jente) kalt M`s samt Jelani og Jabari, brødre på 15 mnd, J`s.

Myuthu & Monde

Meg sammen med Jabari & Jelani

Ikke bare var det fantastisk å få være sammen med disse skjønne skapningene men menneskene her er bare helt utrolig herlige, så snille og blide, savner de masse og vil gjerne dra tilbake! Var også heldig å komme sammen med kjempehyggelige andre frivillige som jeg holder kontakt med igjennom facebook.

Dagene forløp seg slik: ble hentet 06:30 hver morgen og kjørt til Masuwe Safari Lodge hvor vi gikk morgenturen med løvene. Etter frokost kl 09:00 gikk vi enten en ny tur med løvene eller vi fikk andre oppgaver, som forberedelse av maten til løvene, gjøre rent innhegningen, lære litt av språket deres og lete etter feller i bushen. Etter lunch ca kl 12 ble vi kjørt tilbake til Rest Camp hvor vi da hadde fri frem til kl 15:20 da vi ble hentet igjen for å gå ettermiddagsturen med løvene. Tilbake til Rest Camp kl 18 og middag kl 18:30.

Var selvfølgelig å så den fantastiske fossen også som er et must! Det er aktiviteter som bungi jump og gorge swing, anbefaler gorge swing, fritt fall på 70 meter i tau og line, kilte bra i magen!

Var på game count, telte viltbestanden i bushen sammen med skogvoktere og vi fikk se "alt" giraffer, zebraer, elefanter, bøfler, impalaer, flodhester med mer, en superflott dag. Den andre dagen jeg var i Victoria Falls fikk jeg også sett to geparder, fantastisk!!!

På lørdagene er det satt opp tid for å besøke et barnehjem, anbefales på det sterkeste, her er det barn i alle aldre, så søte og blide, vi spilte kort, kanonball osv, et besøk som setter avtrykk..

Søndagene er fridag og du kan gjøre det du vil, ligge ved bassenget på Rest Camp, besøke fossen eller om du tør, slenge deg ut fra fjellet og beundre utsikten i Gorge swing som jeg gjorde. Victoria Falls er en liten by, for det meste med butikker som selger suvenirer og aktivitetsturer.

Siste dagen var vi på Boma restaurant, hvor den beste smaksopplevelsen var vortesvin, utrolig godt kjøtt! Alle fikk tildelt en tromme under middagen og slo til som best vi kunne. En fin avslutning sammen med de andre frivillige og slutten på et lite eventyr som bare er begynnelsen på neste…!

Jeg sitter igjen med minner for livet, men som sagt, det blir nok ikke siste turen min til Afrika!

Katja

Katya var deltaker på Victoria Falls Prosjekt i Zimbabwe i 2010

Reisebrev fra 2001

Lyst til å oppleve noe lignende?! Dette er et reisebrev fra Victoria Falls.

Ring eller send SMS

Hjem » Reisebrev » Min opplevelse i Victoria Falls Zimbabwe juli 2010

Ida P bestilte Frivillig Sør-Afrika. Noe for deg?!